21 Kasım 2014 Cuma





PEYNİRLİ KEK

MALZEMELER
3 adet yumurta 
1 su bardağı yoğurt 
1 su bardağı beyaz peynir rendesi 
1 su bardağı ince kıyılmış maydanoz ve dereotu 
1 su bardağı sıvıyağ ve erimiş tereyağ karışımı 
1 kabartma tozu ve 1 çay kaşığı karbonat 
1 tatlı kaşığı şeker 
1 çay kaşığı tuz 
1 çay kaşığı nane (taze nanede olabilir) 
1 çay kaşığı pulbiber 
2,5-3 su bardağı un 

Üzeri için: susam,haşhaş 

YAPILIŞI: Önce yumurta yoğurt sonra diğer malzemeler sırasıyla karıştırılır,hamur yağlanmış yuvarlak yada kare borcama dökülür,üstüne susam yada çörekotu atılır 175 derece fırında yaklaşık 30-35 dakika  pişirilir..






ARTAN KEKLERİNİZDEN TRUFF



MALZEMELER
Yarım kalmış kek
Yarım bardak fındık kırığı
1 paket çikolata sosu
2,5 bardak süt (çikolata sosu pişirmek için)

Üzerlerini süslemek için:
Hindistan cevizi
Renkli süs şekerleri
Kakao vs. istediğiniz herşeyle süsleyebilirsiniz

YAPILIŞI:
Çikolata sosunu üzerindeki tarife göre pişirip soğumaya bıraktım,diğer tarafta kalmış kekimi robottan geçirip soğuyan çikolata sosuna ekledim,fındık kırıklarını da koyup buzdolabında bir süre soğumaya bıraktım,daha sonra küçük toplar yapıp süsledim ve küçük mini kağıt kalıplarına yerleştirdim,sizde damak tadınıza göre istediğiniz şeye bulayarak servis yapabilirsiniz..

























Hiç yorum yok: